The Killing of a Sacred Deer

Yorgos Lanthimos, UK, USA, Ireland, 2017o

s
vBack

Together with their children, successful surgeon Steven and his wife Anna are living a seemingly perfect life. But recently, Steven has been visited again and again by a teenager named Martin. Steven soon also meets Martin's mother and eventually, he invites the well-educated and polite boy into his home. But the mysterious guest gradually turns into a menace for the whole family.

Ein frostiger Film mit sehr deutlichen Verweisen auf antike griechische Tragödien. Kalt weht es aus seltsam verkünstelten Dialogen, Figuren – unter ihnen Nicole Kidman als Ehefrau des Chirurgen – erstarren zu Bedeutungsstatuen. Eine Geschichte zum Gernhaben ist das nicht. Aber es beeindruckt doch die Konsequenz ihrer Eisigkeit.

Christoph Schneider

Der Herzchirurg Steven mag Narkosespielchen nicht nur im OP, sondern auch im Bett, und seine Gattin Anna stellt sich gerne zur Verfügung. Ihre Kinder werden derweil von einem unheimlichen Teenager mit einem Fluch belegt und können nicht mehr laufen. Hat sich da jemand mit Schuld beladen? Yorgos Lanthimos macht aus dem antiken "Iphigenie"-Mythos einen raffinierten Rache-Thriller und versetzt seine wohlsituierten Großstadtprotagonisten zurück in den Naturzustand, bis das Blut fließt.

David Steinitz

Mise à mort du cerf sacré manipule les tons et les esthétiques avec une virtuosité qui fascine le spectateur à mesure qu’il l’éprouve. Avec cette œuvre à la fois glaçante et baroque, ironique et furieusement tragique, Yórgos Lánthimos offre un film d’épouvante précieux, de ceux qui métamorphosent le cinéma en expérience métaphysique.

Carine Trenteun et Olivier Rossignot

Avec l’impeccable Nicole Kidman et l’effrayant Barry Keoghan, l’acteur irlandais, tout en tension retenue, porte cette nouvelle fable immorale à l’atmosphère glaçante et à la mécanique implacable, surréaliste et à la frontière de l’absurde mais qui nous renvoie à nos lâchetés.

Barbara Théate

The Killing of a Sacred Deer aborde des thèmes arpentés par Michael Haneke, en miroir d’une apocalypse déshumanisée, ici en fable féroce, avec moins de substance que son confrère autrichien, mais des grincements de porte annonciateurs des pires lendemains, qui tétanisent le spectateur sur son siège.

Odile Tremblay

Galleryo

The Atlantic, 10/26/2017
All rights reserved The Atlantic. Provided by The Atlantic Archiv
12/26/2017
All rights reserved Frankfurter Allgemeine Zeitung. Provided by Frankfurter Allgemeine Zeitung Archiv
7/27/2018
All rights reserved Filmbulletin. Provided by Filmbulletin Archiv
ungrandmoment.be, 10/29/2017
All rights reserved ungrandmoment.be. Provided by ungrandmoment.be Archiv
Videokritik
Andreas Kilb / Frankfurter Allgemeine Zeitung
de / 12/21/2017 / 3‘31‘‘

Interview with Yorgos Lanthimos and Colin Farrell
N.N. / Film4
en / 11/1/2017 / 10‘15‘‘

Video essay: Identity in the films of Yorgos Lanthimos
Conor Bateman / Conor Bateman
en / 8/7/2015 / 4‘19‘‘

Video essay: Movement and intimacy in the films of Yorgos Lanthimos
Tim Nicholas / Tim Nicholas
en / 10/21/2017 / 30‘22‘‘

The story of Iphigenia and the sacred deer
/ Mythology & Fiction Explained
en / 12/20/2017 / 3‘20‘‘

Movie Datao

Other titles
Mise à Mort du Cerf Sacré FR
Genre
Drama, Horror
Running time
121 Min.
Original language
English
Ratings
cccccccccc
ØYour rating7.0/10
IMDB user:
7.0 (184890)
cinefile-user:
7.2 (11)
Critics:
7.0 (5) q

Cast & Crewo

Colin FarrellSteven Murphy
Nicole KidmanAnna Murphy
Barry KeoghanMartin
MORE>

Bonuso

iVideo
Videokritik
Frankfurter Allgemeine Zeitung, de , 3‘31‘‘
s
Interview with Yorgos Lanthimos and Colin Farrell
Film4, en , 10‘15‘‘
s
Video essay: Identity in the films of Yorgos Lanthimos
Conor Bateman, en , 4‘19‘‘
s
Video essay: Movement and intimacy in the films of Yorgos Lanthimos
Tim Nicholas, en , 30‘22‘‘
s
The story of Iphigenia and the sacred deer
Mythology & Fiction Explained, en , 3‘20‘‘
s
gText
Review The Atlantic
David Sims
s
Review Frankfurter Allgemeine Zeitung
Andreas Kilb
s
Review Filmbulletin
Till Brockmann
s
Review ungrandmoment.be
Nicolas Gilson
s
We use cookies. By continuing to surf on cinefile.ch you agree to our cookie policy. For details see our privacy policy.